Najnowsze posty
12 czerwca 2019

Pięć klanów: Dżiny Naqali

Gry planszowe zasadniczo nie kojarzą się z brakiem poprawności politycznej. Są promowane jako rodzinna i towarzyska rozrywka, nie ma w nich miejsca na odstępstwa od przyjętych norm społecznych. Jednak o ile my, gracze, widzimy głównie tę stronę medalu, to autorzy i wydawcy muszą się nad tą kwestią pochylać zwykle nieco bardziej. (więcej…)

28 marca 2019

Sagrada – odpudełkowanie

Bazylika Sagrada Familia powstaje od 136 lat, a dopiero niedawno uzyskała pozwolenie na budowę. Jej planszowa wersja zajmie nam zdecydowanie krócej, a przy okazji idealnie się wpisuje w popularny ostatnio trend ładnych gier logicznych. Poniżej zawartość tego kolorowego pudła. (więcej…)

08 marca 2019

Bolidy solo

Gdy jeden z użytkowników forum BGG rozpoczął nowy temat o wiele mówiącym tytule Soloable?, członek zespołu Restoration Games (czyli oryginalnego wydawcy) poczuł się wywołany do tablicy. Podrzucił link do roboczego dokumentu, w którym zawierały się opisy wydanego już dodatku Danger circuit oraz jego własne zasady wariantu jednoosobowego. (więcej…)

27 lutego 2019

Bolidy

Pod koniec poprzedniego roku niespodziewanie niczym pieszy na słabo oświetlonym przejściu pojawiła się informacja, że nasz pierwszy Polak Rodak wraca do F1. Zbiegło się to z polską premierą gry planszowej Bolidy od wydawnictwa 2 pionki. Przypadek? Najprawdopodobniej tak. (więcej…)

20 lutego 2019

Teotihuacan – odpudełkowanie

Gdyby wysoki próg wejścia gry, określano na podstawie nazwy, to Teotihuacan byłby w czołówce. Jeśli ciekawi was, co kryje pudełko najbardziej oczekiwanej gry zeszłorocznych targów w Essen, oraz jak to jest stawiać klocki na samym środku planszy, to zapraszam do obejrzenia kolejnej animacji. Wrażenia z rozgrywki nadejdą w odpowiednim czasie. (więcej…)

10 lutego 2019

Boss Monster

Powszechna teza głosi, że w grze Boss Monster występuje oryginalny temat, bo tym razem to my jesteśmy tym złym. Skoro zwracam na to uwagę, to pewnie chcę wytknąć pewien błąd w logice. Już spieszę z wyjaśnieniem, dlaczego jest on nawet podwójny. (więcej…)

04 lutego 2019

Bolidy – odpudełkowanie

Przed wami pierwszy film, w którym bawię się w doktora Frankensteina i ożywiam komponenty gier. Na pierwszy ogień idą Bolidy, o których w tym momencie nie napisze nic więcej. Tak, można się niedługo spodziewać kolejnych wpisów o tym tytule. Tymczasem zapraszam do oglądania. (więcej…)

30 stycznia 2019

A4 Quest

Logika podpowiada, że gry print & play powinny mieć jak najprostszą i najlepiej czarno-białą* grafikę, żeby można było je wydrukować w domowych warunkach bez przeszywającego uczucia rozrzutności. I wtedy wchodzi A4 Quest cały na… kolorowo. (więcej…)

24 stycznia 2019

Azul solo

Azul jest bardzo popularnym tytułem, stąd też wiele osób spróbowało swoich sił w stworzeniu wariantu solo (mamy nawet polski akcent!). Poniżej krótkie opisy każdego z nich, wraz z moim komentarzem. (więcej…)

17 stycznia 2019

Niezłe ziółka

Tak się składa, że mam w domu osobę, która zawodowo zajmuje się badaniem właściwości roślin. W związku z tym, w różnych miejscach natrafiam na zasuszone liście pokrzywy, skrzypu polnego, o mięcie nawet nie wspominając (bo miętę to i normalni ludzie potrafią sobie suszyć). Nauczyłem się też nowego zwrotu – potencjał antyoksydacyjny – nadal jednak nie byłem na tyle dociekliwy, by dowiedzieć się co on oznacza. (więcej…)