Najnowsze posty
27 marca 2020

Pandemic: Szybka reakcja

Niedawno przekonałem się dosłownie, dlaczego mówi się, że ktoś podchodzi do czegoś jak pies do jeża. Podczas jednego z wieczornych spacerów z moim Batmanem (pojawiał się na moim profilu FB), spotkaliśmy na trawniku wspomnianego miłośnika noszenia jabłek na grzbiecie (nie jest to prawda, jak coś, jeże nie jedzą jabłek). Kolejny raz mój czworonóg pokazał, że jego imię zostało nadane mocno na wyrost, bo przerażenie przed dużo mniejszą od siebie istotą było mocno pomieszane z ciekawością.

(więcej…)

20 marca 2020

7 Cudów Świata: Pojedynek solo

Przed wami wariant solo, do dwuosobowej wersji gry, która znakomicie działa zarówno na 3 jak i na 7 osób. Nadążacie?

(więcej…)
12 marca 2020

Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina

Wbrew powszechnej opinii, odrażający stwór, stworzony z ludzkich zwłok, który ma wbite dwie śruby w okolicach szyi (przynajmniej w filmowych adaptacjach), w literackim pierwowzorze nie posiada imienia. Jednak w kulturze masowej przyjęło się nazywać go od nazwiska jego twórcy – doktora Wiktora Frankensteina.

(więcej…)

05 marca 2020

Ganges solo

Ganges to polska wersja gry znanych niemieckich autorów, państwa Brandów, której oryginalny tytuł brzmiał Rajas of the Ganges. I ja się wcale nie dziwię polskiemu wydawcy, czyli Egmontowi, że nazwa na naszym rynku została uproszczona. Wyobrażacie sobie, żeby opowiadać komuś, jak graliście w grę Radżowie Gangesu?

(więcej…)

26 lutego 2020

Kartografowie

Klasyczne bajki zaczynają się zwykle słowami za siedmioma górami, za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami… Jeśli kiedyś powstaną jakieś bajki w świecie Roll Player, liczebność gór spadnie do 5, a do terenów dojdą jeszcze pola, wioski i… potwory.

(więcej…)

28 października 2019

Pewnego razu w Carcassonne

Każdy zna Carcassonne, wielu od niego zaczynało (w tym ja). Jest to gra, którą zawsze z chęcią wyciągnę na stół. Chociażby, żeby zrobić animację, jak ta poniżej 😉

(więcej…)

22 sierpnia 2019

8 rzeczy, które denerwują graczy

Przy widocznym podtytule tego tekstu wychodzi na jaw, że będzie to bardziej rodzaj puszczonego oka, niż jedna z tych uwielbianych przez wszystkich topek (bo można przeczytać tylko pogrubione nagłówki nie zawracając sobie głowy pozostałą treścią, po czym się z nimi zgodzić, bądź nie). (więcej…)

23 czerwca 2019

Patchworkowy Tetris

Wydawnictwo Lacerta zorganizowało konkurs, w którym zadaniem było opowiedzenie o swoim najwcześniejszym doświadczeniu z ich grami w formie dowolnej. Oczywiście podszedłem do niego na swój sposób, czego wynikiem jest poniższa animacja. (więcej…)

12 czerwca 2019

Pięć klanów: Dżiny Naqali

Gry planszowe zasadniczo nie kojarzą się z brakiem poprawności politycznej. Są promowane jako rodzinna i towarzyska rozrywka, nie ma w nich miejsca na odstępstwa od przyjętych norm społecznych. Jednak o ile my, gracze, widzimy głównie tę stronę medalu, to autorzy i wydawcy muszą się nad tą kwestią pochylać zwykle nieco bardziej. (więcej…)

28 marca 2019

Sagrada – odpudełkowanie

Bazylika Sagrada Familia powstaje od 136 lat, a dopiero niedawno uzyskała pozwolenie na budowę. Jej planszowa wersja zajmie nam zdecydowanie krócej, a przy okazji idealnie się wpisuje w popularny ostatnio trend ładnych gier logicznych. Poniżej zawartość tego kolorowego pudła. (więcej…)